Wat is een cliëntvertrouwenspersoon?

Bij onze cliëntvertrouwenspersoon  kunnen cliënten terecht met vragen, problemen of andere gevoeligheden die op de een of andere manier een link hebben met de dienstverlening van WonenPlus. Dat hoeven geen ‘ernstige zaken’ te zijn. Ook iets kleins is het bespreken waard. Zo voorkom je dat het eindigt als iets ‘groots’.

De cliëntvertrouwenspersoon  heeft een onafhankelijke en onpartijdige positie binnen WonenPlus.

Wat kun je zoal van hem verwachten?

  • een luisterend oor
  • iemand die jouw verhaal serieus neemt
  • iemand die jouw belangen centraal stelt
  • iemand die luistert, ondersteunt, adviseert, bemiddelt of doorverwijst.

Jij houdt zelf de regie en je krijgt geen rekening. Een afspraak met de cliëntvertrouwenspersoon is gratis.

Dus: Stel je zit met iets waar je graag eens vertrouwelijk over zou willen praten. Bijvoorbeeld over de woonvorm waar je woont, je dagbesteding, de zorg die je krijgt, of misschien speelt er iets anders dat met WonenPlus te maken heeft. Met je begeleider heb je er al over gesproken, maar je bent er nog niet uit. Neem dan contact op met de cliëntvertrouwenspersoon. Wie dit is binnen WonenPlus en hoe je met hem in contact kunt komen lees je hieronder.

Onze clientvertrouwenspersoon stelt zich voor

Mijn naam is Ger van Loo. Als zesde kind uit een gezin van zeven kinderen ben ik op 31 maart 1954 te Mechelen (toenmalige gemeente Wittem) geboren. Vanaf mijn eerste levensjaar ben ik samen met drie broers en drie zussen opgegroeid in Vijlen (gemeente Vaals). Vanaf 24 jaar ben ik tot op vandaag (36 jaren) gelukkig getrouwd met Marlies. Samen hebben wij een zoon (Sjira) van 32 jaar.

Vanaf mijn vierde jaar bezocht ik de kleuterschool en lagere school in Vijlen. De middelbare school volgde ik op Het Bernardinuscollege in Heerlen, waarna ik van 1971 tot 1976 in het De Weverziekenhuis te Heerlen ben opgeleid tot verpleegkundige, gevolgd door de opleiding CCU-verpleegkundige (hartbewaking). Beide opleidingen werden gecombineerd met het werken in het ziekenhuis. Vanaf 1976 tot 2019 (i.v.m. pensionering) heb ik als leidinggevende/verpleegkundige (en geestelijk verzorger) gewerkt in de ouderenzorg bij de stichting Sevagram (en haar voorlopers). Als zoon van een slager en naaister heb ik al vroeg moeten meehelpen in het gezin, waarin ook elk kind wat dagelijkse taken moest verrichten. Naast het mee helpen bij het slachten, heb ik vanaf 12 tot 27 jaar meegewerkt op een boerderij/loonbedrijf. Dus naast mijn leren in de zorgsector ben ik ook vertrouwd geraakt met het slagersvak en met het aanzetten van een knoop. Maar wat het meest bij mij is blijven hangen is het vroegere werk in het boerenbedrijf. Dat is terug te vinden in het kleine boerderijtje welk ik samen met vrouw en zoon heb opgeknapt, een klein lapje weiland en een paar ‘Haflingers’ (kleine paarden) die ik met veel plezier mag verzorgen.

De wijze waarop ik samen met mijn vrouw, zoon, familie en buren maken mij tot een tevreden mens. De liefde voor de natuur (plant en dier), wandelen, zingen in een zangkoor en werken in mijn moestuin vullen dit nog verder aan.

Het voor cliënten van ‘WonenPlus’ mogen fungeren als vertrouwenspersoon, beschouw ik als een eer en vormt een uitdaging. Het vertrouwen welk mij door de cliëntenraad en directie is gegeven waardeer ik ten zeerste. Naar beste vermogen wil ik mij inzetten voor cliënten (en de organisatie) van ‘WonenPlus’.

Ger van Loo

Ger van Loo
043-3064478
06-15137782
gervanloo54@gmail.com

Klachten

Informatie

Wat moet u doen wanneer u een klacht heeft? Hoe gaan wij met uw klacht om?

Cliëntvertrouwenspersoon

Bij deze persoon kunnen cliënten terecht met vragen, problemen of om iets te bespreken.

Vertrouwenspersoon Medewerkers

Bij deze persoon kunnen medewerkers terecht met vragen, problemen of om iets te bespreken.

Klachtenfunctionaris Cliënten

De klachtenfunctionaris ondersteunt bij het oplossen van uw klachten.

Klachtenfunctionaris Medewerkers

De klachtenfunctionaris ondersteunt bij het oplossen van uw klachten.

Klachtenreglement

Klik op deze tegel om het klachtenreglement te bekijken.